Tecnologias da informação e comunicação na educação: conceitos e definições

Authors

  • Luciana Maura Aquaroni Geraldi Doutora em Educação Escolar pela Faculdade de Ciências e Letras da Unesp de Araraquara (FCL-Ar) e mestre em Engenharia (USP). Docente no ITES - Instituto Taquaritinguense de Ensino Superior e da Faculdade São Luís de Jaboticabal, onde coordena os cursos de Pós-Graduação em Informática aplicada à Educação Matemática, em Análise de Segurança Digital e em Gestão de Projetos.
  • José Luís Bizelli Pós-Doutor em Educação na Universidad de Alcalá de Henares, Espanha. Professor Adjunto da FCL-Ar vinculado aos Programas de Pós-Graduação em Educação Escolar (FCL-Ar) e em Mídia e Tecnologia (FAAC-Bauru).

DOI:

https://doi.org/10.22633/rpge.v0i18.9379

Keywords:

education, innovation, teacher education, ICT,

Abstract

Information and communication technologies (ICT) bring new ways and knowledge of production methods in the school environment. Technological innovations allow to improve the relationship School / Teacher; teacher / student and student / student. Therefore, it is necessary to understand the use of digital tools and their results. The text presented here analyzes the relevant literature to the theme of ways of working and put ICT in the classroom setting. The prospect of the proposed approach shows the importance of investments in access and literacy for the use of innovations, starting with the formation of educators able to review their teaching methods and practices.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

03/02/2017

How to Cite

GERALDI, L. M. A.; BIZELLI, J. L. Tecnologias da informação e comunicação na educação: conceitos e definições. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, n. 18, 2017. DOI: 10.22633/rpge.v0i18.9379. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/9379. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.